Heel Nederlands
Image default
Management

Wat is bedrijfscommunicatie?

 

Wat is bedrijfscommunicatie? De Definitie

Bedrijfscommunicatie is het proces van informatie-uitwisseling tussen mensen op de werkplek en buiten een bedrijf.

Effectieve bedrijfscommunicatie is de manier waarop werknemers en management samenwerken om de doelstellingen van de organisatie te bereiken. Het doel ervan is de organisatorische praktijken te verbeteren en fouten te verminderen. Het is belangrijk om zowel aan uw communicatievaardigheden als aan uw communicatieprocessen te werken om tot een effectieve bedrijfscommunicatie te komen. 

 

Het belang van zakelijke communicatie ligt ook in:

 

Het presenteren van opties/nieuwe bedrijfsideeën

Het maken van plannen en voorstellen (zakelijk schrijven)

Uitvoeren van beslissingen

Overeenkomsten sluiten

Het verzenden en uitvoeren van orders

Succesvol verkopen

Effectief vergaderen

Feedback geven aan medewerkers en klanten

Gerelateerd: Rapport over de staat van bedrijfscommunicatie onthult schokkende nieuwe trends in 2020

Alle georganiseerde activiteiten in een bedrijf zijn afhankelijk van het proces van bedrijfscommunicatie en uw communicatiestrategie. Dit kan van alles zijn, van managementcommunicatie tot technische communicatie met leveranciers.

 

En zodra de communicatie onduidelijk wordt, dreigen de kernsystemen van het bedrijf uit elkaar te vallen. Uit gegevens blijkt dat 60% van de interne communicatieprofessionals de interne communicatie niet meet. Mogelijke redenen zijn niet weten waar te beginnen, de volgende stappen, of hoe de ROI te berekenen.

 

Waarom is bedrijfscommunicatie belangrijk?

Een sterke communicatiestrategie in een bedrijf zal waarschijnlijk resulteren in een hogere betrokkenheid van werknemers. En bedrijven met betrokken werknemers op de werkvloer hebben een productiviteitsstijging tot 25% gezien.

 

Bedrijven met een betrokken personeelsbestand zien hun bedrijfsinkomen met 19,2% stijgen over een periode van 12 maanden. Bedrijven met een lage engagementscore verdienen 32,7% minder.

 

Hoeveel succesvoller zou u zijn als u een betere betrokkenheid van uw werknemers had?

 

En hoe kunt u zorgen voor een bedrijfscommunicatieproces dat dit mogelijk maakt?

 

Soorten bedrijfscommunicatie

Laten we eerst de belangrijkste types van communicatie in een typische organisatie onderscheiden.

 

Ten eerste hebben we de interne bedrijfscommunicatie.

 

Interne bedrijfscommunicatie kan zijn:

 

Opwaartse communicatie: alle communicatie die komt van een ondergeschikte naar een manager. Of van een andere persoon hoger in de organisatorische hiërarchie.

Neerwaartse communicatie/Managercommunicatie: alles wat van een meerdere naar een ondergeschikte komt.

Laterale communicatie/Technische communicatie: interne of afdelingsoverschrijdende communicatie tussen collega’s.

Dan is er nog externe bedrijfscommunicatie.

Externe bedrijfscommunicatie is alle berichtgeving die uw kantoor en interne medewerkers verlaat. Het gaat om de omgang met klanten, verkopers, of alles wat uw merk beïnvloedt.

 

U kunt alle communicatie in dit spectrum onderverdelen in vier soorten zakelijke communicatie.

 

Instructies en opdrachten krijgen en ontvangen, zowel naar boven als naar beneden. Dit omvat een effectieve delegatie van de ene persoon naar de andere. De meeste problemen in het bedrijfsleven beginnen met onduidelijke communicatie op dit gebied.

Het delen en bespreken van informatie, met inbegrip van het delen van informatie tijdens vergaderingen. Als de communicatie op dit gebied faalt, worden taken niet goed of helemaal niet uitgevoerd.

Het geven van feedback, correctie en discipline aan mensen die aan u rapporteren, zodat zij de kennis en de hulpmiddelen krijgen die zij nodig hebben om hun werk beter te doen. Het geven van goede, bruikbare feedback is een belangrijke vaardigheid voor iedereen in een leidinggevende positie. Non-verbale communicatie en lichaamstaal spelen hierbij ook een rol.

Probleemoplossende en besluitvormende vergaderingen en discussies. Deze worden beschouwd als een van de belangrijkste discussies voor elke organisatie. Hierbij gaat het om hoger kritisch denken en betere communicatietechnologie.

Public relations kan zelfs worden beschouwd als een vorm van externe communicatie die belangrijk is voor uw communicatiestrategie. 


 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/