Heel Nederlands
Image default
ZZP

Samenwerken met een SEO specialist | Ralf van Veen

Samenwerken met een SEO specialist

Het samenwerken met een SEO specialist is voor veel bedrijven iets wat moeilijker is dan verwacht. Doordat de SEO specialist zich vaak voordoet in de vorm van een externe partij waarmee moet worden samengewerkt. Dit maakt het met name op het gebied van communicatie moeilijk voor een bedrijf (of bedrijven) om hier het maximale uit te halen.

In veel gevallen wordt een SEO specialist simpelweg ingehuurd om het maximale uit de vindbaarheid in de zoekmachines te halen voor bedrijf. Dit houdt voornamelijk in: Het hogerop komen voor bepaalde zoekwoorden waarop de doelgroep zoekt. Deze doelgroep is met name interessant voor het bedrijf doordat dit mogelijk kan leiden tot het verkrijgen van meer zakelijk contact en / of klanten.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist heeft zeer gevarieerde werkzaamheden. Doordat SEO specialisten in veel gevallen voor meer dan 10 klanten werkzaam zijn is dit erg gevarieerd en dit kan op zijn beurt weer leiden tot een erg hoge algemene kennis. Om te kunnen weten wat SEO specalisten precies doen is het belangrijk om erachter te komen wat SEO precies is en wat SEO precies voor bepaalde bedrijven in bepaalde branches kan doen.

SEO is het proces van het hogerop komen voor bepaalde zoekwoorden zodat de bedrijven die hogerop komen met hun website hier meer klanten en of naamsbekendheid door krijgen. Het doel van deze bedrijven is in de meeste gevallen het verkrijgen van meer klanten om hun diensten aan te kunnen verkopen.

Wat is SEO

SEO kan worden onderverdeeld in drie belangrijke onderdelen die allemaal in het teken staan van de gebruikersvriendelijkheid en autoriteit van een website te verbeteren. De onderdelen waar SEO uit bestaat zijn technische SEO, SEO content en link building. Waarbij van deze onderdelen het link builden veruit de langste periode in beslag neemt. Dit komt doordat link building een proces is dat vele maanden kan duren om echt vruchten af te werpen.

De technische SEO en de SEO content alleen kan niet een website voor concurrerende zoekwoorden laten ranken in deze tijden. Hiervoor is echt link building nodig om hier het maximale uit te halen. Link building is het proces waarbij de SEO specialist op zoek gaat naar links van andere websites die naar de website van de klant kan worden gestuurd. Deze websites dienen waarde te bieden aan de website waar de link naar wordt gestuurd. Anders wordt het in veel gevallen door Google als spam aangemerkt.

Voor meer info : https://ralfvanveen.com