marketing book

“Het probleem kan niet worden opgelost in dezelfde staat waarin u het heeft gemaakt.”

Albert Einstein.

Misschien hoor je je innerlijke stem vrij vaak deze zinnen zeggen:

  • – Ik heb het weer verpest. Ik ben slecht!
  • – Ik kan het niet doen. Ik zal deze taak nooit voltooien. Het werk gaat nu niet door.
  • – Ik heb deze mensen niets te bieden.

Zelfafstemming is normaal voor de meeste mensen. Maar als je jezelf voorbereidt op negativiteit, kan dit in de toekomst een echt probleem worden. Als je dit soort dialogen en zinnen heel vaak in je hoofd doorneemt en ze daardoor versterkt, vergroot je de stress en bagatelliseer je zelf je mogelijkheden.

Is er een uitweg? Ja, dit zijn de zogenaamde psychologische trucs die psychologen reframing noemen. Het reframing-proces is redelijk eenvoudig, maar het vereist wel enige inzet van uw kant.

6 mentale reframing attitudes voor negatief denken

Begin bewust de taal en toon van je innerlijke dialoog te definiëren. We hebben allemaal een en dezelfde. Hierdoor kun je beginnen met het beheersen van negatieve gedachten.

Begin met het posten van aantekeningen of het bijhouden van de negatieve woorden en zinnen die u aan het eind van de dag gebruikt. Bijvoorbeeld: “Ik kan niet”, “Het is moeilijk voor mij”, “Dit is niet voor mij”, enz.

Let nu op de momenten waarop u ze gebruikt. Gebeurt dit vaker op het werk of thuis?

Schrijf op waar u zich op dit moment bevindt, wie er naast u is, op welk tijdstip van de dag het gebeurt en hoe u zich op dit moment voelt.

De volgende keer dat negatieve zinnen weer in je hoofd beginnen te rollen, vertel je innerlijke tegenstander dan een ferme en zelfverzekerde “STOP!” Stop dergelijke gedachten bewust. Noteer waar, wanneer en hoe vaak u per dag bent gestopt.

Kijk nu in jezelf. Denk je dat deze gebeurtenis echt negatief is of niet? Stop met je negatieve gedachten en heroverweeg ze. Bedenk mogelijke neutrale of positieve vervangingen. Herformuleer je interne houding van “Ik kan dit niet” naar “Hoe kan ik dit doen?” Denk na over wat je gelukkig maakt en je creativiteit wakker schudt. Actie ondernemen!

Met behulp van de bovenstaande technieken voor herformulering kun je al die negatieve houdingen die je zo vaak in jezelf hoort, herformuleren.

De kracht van reframing versus negatief denken

Door al deze acties uit te voeren, kun je je innerlijke optimisme en een resultaatgerichte mentaliteit ontwikkelen. Probeer je woorden zorgvuldig te kiezen als je iets in jezelf zegt. Zeg niet tegen jezelf “Dit is moeilijk” of “Ze zijn niet eerlijk tegen mij”, dus vertraag je alleen maar je voortgang. Verander de formulering in positievere, probeer het probleem op te lossen. En nog belangrijker, onthoud dat er een uitweg is uit elke, zelfs de meest kritieke, situatie!

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing

https://marketingbook.shop