Een livestream maken is een immens populair bijproduct van evenementen, workshops, cursussen, congressen en presentaties. Dat is handig voor mensen die geïnteresseerd zijn in de besproken onderwerpen, maar niet in staat zijn om zelf bij de evenementen aanwezig te zijn. Eén van de nadelen van een livestream maken is, dat de kijker tijd moet hebben op het moment waarop de activiteiten plaatsvinden. Want een livestream maken gebeurt altijd live. Een goede manier om nog meer kijkers te trekken is een aftermovie maken, die permanent op internet kan worden bekeken. De toegang tot de aftermovie kan worden gereguleerd met wachtwoorden. De kracht van beeldenUit onderzoek blijkt dat informatie die in de vorm van bewegende beelden wordt aangeboden sneller wordt begrepen en langer blijft hangen dan schriftelijke informatie. Een voorwaarde daarbij is, dat de beelden boeiend moeten zijn. Daar wordt bij een livestream maken terdege rekening mee gehouden. Als de beelden statisch zijn, als het geluid slecht is of als de kijker wordt afgeleid door technische problemen, heeft de livestream weinig nut. Voor een goede livestream kan daarom het beste de hulp worden ingeroepen van een bedrijf dat gespecialiseerd is in dergelijke producties. Aftermovie makenVan een succesvol webinar kun je gemakkelijk een aftermovie maken. Een aftermovie maken betekent dat er van de opgenomen beelden van het webinar een compilatie wordt gemaakt, waarin de belangrijkste informatie wordt gedeeld. Bij een aftermovie maken is het van belang dat de logica van de informatiestroom in het webinar behouden blijft. Als een webinar niet te lang duurt en van zichzelf al heel boeiend was kan de aftermovie maken simpelweg betekent dat de opname van het webinar integraal wordt afgespeeld. Het prettige van een aftermovie is, dat kijkers de informatie op een door henzelf gekozen tijdstip kunnen bekijken. |