Heel Nederlands
Image default
Auto’s en Motoren

Technologieën waar de taxibranche niet zonder kan

Mensen moeten kunnen vertrouwen op een effectieve en snelle wijze van vervoer om hun bestemming te bereiken en hun taken te voltooien, aangezien ze een druk, snel leven leiden. Technologie is wat kan helpen bij de voortdurende transformatie van taxiritten van hoge kwaliteit, terwijl de taxibranche zich blijft ontwikkelen. Lees daarom dit artikel als je benieuwd bent naar de ontwikkelingen in de de taxi-industrie. Of je nu snel ergens ter plaatse moet komen of voor je gemak een taxi vanaf een luchthaven wilt nemen, je zult er verstelt van staan hoe moderne aanbieders van taxidiensten zoals City.taxi hun klanten door middel van technologie steeds meer mogelijkheden bieden.

Mobiele applicaties

De mogelijkheid om verzonden opdrachten te accepteren en te reizen van het punt van ophalen naar het punt van bestemming maakt het de ideale communicatietool voor chauffeurs. Het enige dat de chauffeurs nodig hebben, is een mobiele telefoon en ze kunnen hun tijd naar eigen voorkeur gebruiken door aanvragen te accepteren of af te wijzen. Ze kunnen ook rechtstreeks betalingen ontvangen van klanten die de mobiele functies gebruiken, waardoor tussenkomst van bijvoorbeeld een taxicentrale wordt vermeden. Ze kunnen andere chauffeurs ook toestemming geven om klussen van ze over te nemen. Het zal niet alleen de kwaliteit van de klantbeleving verhogen, maar ook het potentieel van de business als bestuurder verhogen.

Integratie van online betalingen

In de taxisector is het cruciaal dat betalingen eenvoudig en veilig zijn. Integratie van online betalingen heeft de functionaliteit en bruikbaarheid van de applicaties aanzienlijk verbeterd. Zonder dat ze contant geld bij zich hoeven te hebben, kunnen de passagiers hun ritprijs online betalen. Het geld wordt verzameld in de e-wallets van de chauffeurs en ze kunnen de betalingsstatus ook op hun telefoon controleren.

Verzendsoftware

Voorheen vereisten de verdeling van aanvragen handwerk op de taxicentrale. De telefoniste moest contact opnemen met de lokale chauffeurs om taken toe te wijzen, wat extra tijd opleverde in de toch al trage en kostbare procedure. De ontwikkeling van verzendsoftware vereenvoudigt het aanvraagproces en centraliseert het beheer van alle beschikbare diensten en inkomende aanvragen. Bovendien is deze software in staat om op geautomatiseerde wijze de tarieven aan te passen naar de dan geldende situatie qua vraag en aanbod in een bepaald gebied. De chauffeurs kunnen op deze manier zien waar ze meer kans hebben op een rit tegen een hoger tarief, gelijktijdig zorgt dit er ook voor dat het aanbod in deze drukke gebieden toeneemt vanuit passagiers perspectief omdat meerdere chauffeurs zich meldden. Zo stabiliseert de prijs als het goed is zo snel mogelijk weer.