Heel Nederlands
Image default
Aanbiedingen

SEO-prijzen: hoeveel kost website-promotie

prijs one page website

Er is niet één standaard voor het prijzen van een websitepromotieservice, en dit veroorzaakt problemen voor ondernemers. Waarom is de SEO-check nog steeds zo mysterieus voor klanten? Ten eerste kunnen de prijzen van verschillende bedrijven in de branche aanzienlijk verschillen – en het punt zit niet in de “grote naam” van het bureau, maar in de aanpak.

Ten tweede is SEO, in tegenstelling tot contextueel adverteren, waar de artiest bijna alles controleert, een meer onvoorspelbare service. Naast de klant, het bureau en de concurrenten is er nog een andere kant die de spelregels vrij vaak verandert: de zoekmachine. Daarom zijn garanties in SEO een zeer gevoelig onderwerp. Afhankelijk van de promotiemethode en de beginposities van de site, variëren de voorwaarden en het budget. Dit zorgt voor nog meer verwarring.

Wat is een SEO-budget?

Alle promotiekosten zijn grofweg in te delen in basis en ad hoc.

BASISKOSTEN

  • Betaling voor het SEO-teamwerk (per uur):
  • optimizer,
  • super-optimizer,
  • account Manager,
  • projectleider,
  • referentie,
  • soms een web marketeer.

Voordat met de optimalisatie wordt begonnen, wordt een schatting gemaakt van het aantal uren dat aan het project wordt gewerkt. Vergeet niet dat naast de tijd van specialisten (optimizer, programmeur) ook de tijd voor het bespreken van werkmomenten met de klant, die wordt vastgehouden door de accountmanager, in de prijs is inbegrepen. De taak van de optimizer is niet beperkt tot het kopen van links en het voorbereiden van rapporten. Een constante analyse van het gedrag van “zoekresultaten” is vereist voor de verdere selectie van een promotiestrategie. Een deel van de tijd van het team wordt besteed aan analytisch werk en het corrigeren van de gevolgde cursus.

Links kopen

Veel kopieën zijn gebroken tijdens SEO-discussies over links. Sommigen haastten zich om foto’s te maken, anderen besloten integendeel meer links te kopen, zodat wanneer een concurrent links verlaat om een ​​plaats in de zon te nemen. Zoekmachines willen dat sites geen betaalde links gebruiken, maar ze kunnen de rangschikkingsfactor “link” niet weigeren (volgens Matt Kats hebben ze de resultaten getest zonder rekening te houden met links, maar er kwam niets goeds uit). En het belangrijkste is om een ​​evenwicht te bewaren en geen misbruik te maken van de betaalde links. Als een kleine site met een algemeen laag aantal links 66% natuurlijke links en 33% betaalde links heeft, wordt deze niet gedegradeerd vanwege het algehele kleine aantal gekochte links. Een grote en gerenommeerde site met 10.000 gekochte links en 100.000 natuurlijke links zal ook niet in resultaten worden verlaagd, omdat het ook een laag betaald linkpercentage heeft. Een ding is duidelijk: links werken, maar niet alle links worden door zoekmachines als “goed” beschouwd. Daarom moet de keuze van links zeer zorgvuldig worden benaderd.

Doorgaans beslaat SEO-teambetaling het grootste deel van uw budget, maar bij zeer concurrerende onderwerpen kunnen de koppelingskosten domineren. Daarom mag het opnemen van promotie in een sterk concurrerende omgeving geen 100 euro kosten. Als u een promotie aangeboden krijgt voor een prijs die lager is dan de marktprijs, betekent dit dat ze besparen op geschoolde arbeidskrachten of op links (kopen van lage kwaliteit of niet genoeg).

SITUATIEVE KOSTEN

Ze ontstaan ​​wanneer het nodig is om de site te “kammen”. Dit kan een vergoeding zijn voor het werk van een programmeur, lay-outontwerper, tekstschrijver en contentmanager. Bovendien worden de eerste twee specialisten elk uur betaald, terwijl teksten in de regel voor duizend tekens worden betaald.

Promotie kan een eeuwig proces zijn zonder resultaten aan de horizon als de artiest niet professioneel is.

Wat bepaalt de kosten van optimalisatie

Competitieve onderwerpen. Hoe meer sites vechten om een ​​plekje in de zon, hoe moeilijker het is om resultaten te behalen.

Promotie regio. Promotie voor de hoofdstad zal veel duurder zijn dan een vergelijkbare dienst voor de regio’s. Dit komt doordat in grote steden in elke niche veel meer bedrijven declareren per vierkante centimeter uitgifte.

Technische staat van de site:

  • de toestand van de mappenstructuur, de aanwezigheid van filters en submappen,
  • de aanwezigheid van unieke inhoud, metatags,
  • de mate van interne links van pagina’s.
  • Uniciteit en kwaliteit van de inhoud.
  • Domein geschiedenis. Een jonge site heeft geen referentiegeschiedenis en het is moeilijker om ermee te werken dan met oldtimers die gezag (vertrouwen) hebben weten te verwerven.
  • De kwaliteit van het linkprofiel. Het is niet genoeg om veel links te hebben, je moet een profiel hebben dat uitgebalanceerd is met natuurlijke links.
  • Filters en pessimisatie van sites zijn lastige gevallen. En het werk aan de fouten zal lang duren.
  • Locatieposities voor aanvang van de werkzaamheden. Hoe dichter bij de top, hoe gemakkelijker het is om de bovenste positie te bereiken.

Het was een “stappenplan” voor het berekenen van de prijs van website-promotie – de kosten van project tot project kunnen variëren. Het belangrijkste voor de klant is om de vinger aan de pols te houden bij de prijsstelling en in eerste instantie te kiezen voor een eerlijke aannemer. 

https://www.webdeveloper.today/2023/02/tailwindcss-layout-not-working-on.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html