In de Retail gaat de komende periode erg veel veranderen, de verwachting is zelfs dat er in de komende 10 jaar meer gaat veranderen dan de afgelopen 20 jaar. De consument wil producten overal kunnen kopen. Dit betekent dat enkel fysieke verkoop niet meer voldoende is voor ondernemingen. Daarnaast wordt het internet en sociale media door het merendeel van de consumenten gebruikt om inspiratie op te doen voor een aankoop. Voor ondernemingen is het dus van groots belang om deze fora te volgen maar daarnaast hierop ook actief te zijn. Daarnaast wordt het voor Retail ondernemers ook van belang om de openingstijden aan te passen aan de wensen van de doelgroep. Dus als de doelgroep laat in de avond jouw producten wil afnemen dan zal je als ondernemer ook langer open moeten zijn. In de samenleving is daarnaast ook een toenemende vorm van individualisering. Mensen worden hierdoor ook steeds minder gevoelig voor massacommunicatie en hiermee moet de Retail ondernemer ook rekening houden. Indien een ondernemer een klant het gevoel kan geven dat een aanbod specifiek voor hem dan wel haar is geselecteerd dan zal dit een positieve invloed hebben op de aankoopbeslissing.

Los van al deze nieuwe invloeden blijven andere zaken natuurlijk wel nog gewoon bij het oude. Zo blijven retail statistieken natuurlijk van invloed voor ondernemers. De manier hoe ondernemers aan deze statistieken kunnen komen is wel veranderd. Tegenwoordig is een mooi systeem op de markt gekomen waar ondernemers nu van kunnen profiteren. Dankzij de ontwikkeling dat haast iedereen een smartphone heeft kan er door middel van het wifi signaal van deze telefoons veel informatie worden verzameld. Wat is de winkelloyaliteit bijvoorbeeld van een onderneming? Door middel van unieke wifi signalen kan er worden gekeken hoeveel klanten maandelijks of jaarlijks terugkeren naar de winkel. Dat de Retail gaat veranderen mogen duidelijk zijn, gelukkig zijn er ook nieuwe hulpmiddelen die de ondernemers kunnen bijstaan hierin.

Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/