Steeds meer bedrijven komen in de problemen omdat ze niet genoeg klanten kunnen vinden. De crisis is er vooral bij de bouwbranche flink ingehakt. Veel bedrijven vallen om omdat de consumenten de hand op de knip houden. Daarbij is er een nieuwe manier van marketing ontstaan, het internet. Veel bouwbedrijven vergaren klanten nog op de oude manier, namelijk mond op mond. Maar consumenten gaan voortaan ook op een andere manier zoeken naar bedrijven. Ze googlen het bijvoorbeeld naar branches en zoeken alles zelf uit. Hierdoor is de consument voortaan bijna een expert. 

Met het online werkplein willen wij een platform creeeren waarbij mensen niet meer zelf hoeven te zoeken naar de juiste bedrijven, maar dat wij dat doen voor ze. Dit werkplein laat een google map zien met aangesloten bedrijven. Consumenten kunnen dan makkelijk en snel de bedrijven in de buurt vinden. 

Bedrijven krijgen dankzij dit platform meer klanten binnen. Een bewijs hiervan is het bedrijf van Kornuyt. Dit bedrijf wordt gepromoot via de Google map en via een artikel die zij zelf hebben geplaatst. Via het artikel maken potentiele klanten contact met het bedrijf. 

Voor meer info : http://www.onlinewerkplein.nl