Dat de tijden voor de ondernemers van vandaag de dag veranderd zijn is een feit. Het internet heeft net zoals voor zoveel zaken ook het vak ondernemen op zijn kop gezet. Vroeger genereerde ondernemers bekendheid met het adverteren in kranten en tijdschriften maar anno 2015 is de invloed van dit soort kanalen gereduceerd tot een dieptepunt. Ieder huishouden had tien jaar geleden nog een dikke gele bedrijvengids in huis liggen. Als bedrijf was het dus erg belangrijk om in deze gids te staan. Tegenwoordig is het veel belangrijker om als bedrijf online goed vindbaar te zijn.

Voor de ene branche is een toppositie google natuurlijk belangrijker dan voor de andere branche. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit voor de plaatselijke bakker minder relevant is maar hoe zit dit bijvoorbeeld voor het regionale bouwbedrijf? Voor deze sector is het juist van groot belang en in het licht daarvan wordt er op 16 april in Breda een training georganiseerd voor ondernemers in deze sector. De training heet ‘Online marketing in de bouw’ en de ondernemers wordt vooral het belang van online marketing inzichtelijk gemaakt.

Buiten dit om kunnen de ondernemers ook een workshop Linkedin volgen, hier leren de ondernemers hoe ze Linkedin succesvol kunnen inzetten voor hun bedrijf. De verwachting is dat na afloop van deze training de ondernemers meer het belang van online vindbaarheid op waarde schatten. De kans is dan ook groot dat meerdere ondernemers de hulp van een online marketingbureau zullen inschakelen. Specialistische kennis is namelijk wel nodig om een online marketingbeleid ook echt effectief te laten zijn. Het zorgt voor ondernemers weliswaar voor een kleine investering maar op de lange termijn zorgt dit ervoor dat de inkomsten alleen maar meer en meer zullen stijgen. Laten we het dus een investering in de zeer nabije toekomst noemen.

Voor meer info : http://www.e-conomy.nl/