Je hebt goede en slechte suikers. Goede suikers heb je nodig om te functioneren en slechte suikers maken je dik en veroorzaken ziektes. De goede suikers wil je gewoon binnen blijven krijgen aangezien deze als brandstof voor onze hersenen gelden. De slechte suikers wil je vermijden. Deze zogeheten geraffineerde suikers zitten in dingen als vanillesuiker, rietsuiker en de meeste siropen. Laat je deze suikers weg zul je snel merken dat je meer energie hebt, je fitter voelt en over het algemeen beter in je vel zit. Wat je wel wilt binnenkrijgen zijn koolhydraten en eiwitten. Beide zijn van groot belang. Eiwitten zijn belangrijk voor de sporter onder ons aangezien deze voor spierherstel en spiergroei zorgen.  

 

Voedingsschema

Jij en jij alleen bepaald wat je eet. Ook al klinkt het in de eerste instantie niet gezond. Op het moment dat jij een dieet schema suikervrij gaat opstellen is het juist handig om er voedsel in te verwerken dat je daadwerkelijk lekker vind. Dit maakt het voor jou eenvoudiger om je aan het schema te houden. Heb je zelf geen verstand van het maken van voedingsschema’s, dan kun je altijd langsgaan bij een sportschool in de buurt voor advies. Ook kun je altijd even op internet kijken.

 

Lees de voedingswaarde

Suikervrij eten is de sleutel tot succes. Maar hoe weet je nu of je te maken hebt met gezonde of ongezonde suikers? Dit kun je het makkelijkste doen door labels te lezen. Begrijp je de labels op de verpakkingen van voedingsproducten, dan kun je deze herkennen en vermijden. Wees dus altijd op je hoede als je in de supermarkt staat. 4 gram suiker staat ongeveer gelijk aan één eetlepel. Nu kun je voor jezelf inschatten hoeveel suiker er in een product zit. Vaak proberen fabrikanten je te misleiden door suiker met een andere naam op de verpakking van het product te zetten. Probeer voor de rest veel water binnen te krijgen en te stoppen met het eten van snoep en chocolade. Laat je ook niet misleiden door zogenaamde light- en suikervrijeproducten.

 

https://dieetschema.nl/suikervrij-eten-tips-voor-eten-zonder-suiker/