Verhuizen; een tijd en avontuur vol spanningen, leuke momenten, nieuwe kansen en frisse starten. Maar helaas kan je tijdens een verhuizing niet altijd zes gooien en in de hectiek en chaos van het verhuizen blijken er vaak vele tijdrovende verrassingen bij te komen kijken. Wil je goed voorbereid zijn op het onverwachte? We nemen je graag mee door deze verborgen taken, die zonder dat je er erg in hebt uren van je tijd opslokken!
Inboedel opruimenVerhuizen lijkt zo simpel; spullen inpakken en gaan. Maar voordat je kunt inpakken, moet je ontspullen. Het proces van inboedel opruimen en ontruiming kan een tijdrovende taak zijn waarbij je je in jaren aan herinneringen, bezittingen en van alles en nog wat moet storten. Elke foto, elke boek en elk item uit je kleerkast vraagt om beslissingen; vind ik het nog leuk genoeg om te bewaren, of mag het eigenlijk toch wel weg? Bewaren, wegdoen of doneren? En wat als je hebt besloten dat eigenlijk al het meubilair wel weg mag, omdat jullie klaar zijn voor een nieuwe stap mét nieuw interieur… gelukkig kan je voor zo’n tijdrovende taak ook bedrijven inhuren voor jouw woning ontruimen, zoals De vries ontruiming, misschien is dat wel dé oplossing in jouw verhuizing!
Tetris, maar dan net wat andersAls je dan eenmaal hebt besloten welke spullen je wel graag mee zou willen nemen naar het nieuwe huis, dan is het tijd voor de volgende tijdrovende verrassing; het inpakken van dozen kan al snel veranderen in het gevoel van een levensgroot tetris-spel. Je wilt jouw breekbare producten natuurlijk zo veilig mogelijk opbergen, maar daarnaast is het natuurlijk ook wel zo praktisch om elke items zo efficiënt mogelijk in de dozen te stoppen. Je wilt namelijk én zo weinig mogelijk dozen willen sjouwen, maar ook voorkomen dat je van badkamer naar keuken en dan naar woonkamer moet hobbelen met eenzelfde doos… succes met dit potje tetris!
Administratieve rompslomp….Na het verhuizen staan er nog een aantal taken op je te wachten, waaronder het wijzigen van jouw adres bij al die vele instanties. Eerlijk is eerlijk, deze administratieve taak kan lastiger zijn dan je van tevoren had verwacht; van jouw Netflix adres, tot jouw Linda magazine en alles er tussen er in en er buiten, banken, zorginstellingen, ga zo maar door… Het lijkt wel een hele papierwinkel waar jij je doorheen moet wringen, maar het is het natuurlijk allemaal waard! Zorg ervoor dat je van tevoren een overzichtelijke lijst hebt gemaakt met alle abonnementen en instanties, zodat je je daar op een gestructureerde manier doorheen kan worstelen!
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hulp van een ervaren hypotheekadviseur in Arnhem bij het afsluiten van een hypotheek Een nieuwe woning kopen is vaak een hele belangrijke aankoop. Voor veel mensen is het de volgende stap in hun leven of een nieuw begin....
- Voorzie uw kantoor van een grondige schoonmaak dankzij dit schoonmaakbedrijf uit Breda Wanneer u een schoon kantoor belangrijk vindt, doet u er verstandig aan om regelmatig schoonmaakwerkzaamheden uit te voeren. Omdat u als ondernemer hier zelf niet...
- Carrera Zonnebrillen: Een Tijdloze Stijl met een Sportieve Twist Al decennia lang staat het merk Carrera synoniem voor innovatie, stijl en sportieve prestaties. De Carrera zonnebrillen hebben een iconische status bereikt dankzij hun unieke...
- Organisatie in je kasten met een lade indeling Iets wegleggen in een lade of kast is zo gebeurd. Maar wanneer je dit blijft doen zonder daarbij na te denken, zul je merken dat...
- Waar moet u op letten bij het bedrukken van uw werkkleding? Een bedrijf heeft vaak werkkleding nodig. Werkkleding is een soort van marketing methode. Als u als bedrijf professionele en nette kleding heeft, en uw werknemers...
- cbd werking CBD-olie is de afgelopen jaren steeds populairder geworden, en om zijn redenen. Dit zijn de vele voordelen die mensen ervaren bij het gebruik van CBD-olie....